Recent Posts

Sunday, August 9, 2009

Nedžašija – kralj kršćanske Abesinije

Šejhul-Islam, Ibnu-Tejmijje rhm., navodi za primjer osobe koje nisu bile u stanju sprovoditi šerijatske izvjesne propise, i kako se šeri'at pravedno odnosi prema njima, ne obavezujući ih nečim što nisu bili u stanju činiti, a najbolji primjer tome je abesinski kralj Nedžašija, o kojem kaže slijedeće:

"Isti slučaj je i sa Nedžašijem; i ako je bio kralj kršćana – narod mu se nije pokorio i odbili su prihvatiti Islam. Pojedinci među njima su ti koji su primili islam. Kada je umro, nije imalo nikog ko bi mu klanjao dženazu-namaz, pa mu je Poslanik s.a.w.s., klanjao dženazu-namaz u Medini, onda kada je izašao s muslimanima na musallu, ređajući ih u safove, nakon čega mu je klanjao dženazu, rekavši, istoga dana kada je umro: "Vaš dobri brat, iz Etiopije, je umro!"

Veliki broj javnih obilježja islama (šera'i'ul-islam), odnosno većinu njih, nije mogao sprovoditi i obavljati jer to nije bio u stanju ni činiti; nije učinio hidžru, niti je učestvovao u džihadu, niti je obavio hadždž. Prenosi se da čak nije klanjao ni pet dnevnih namaza, niti da je postio mjesec Ramazana, niti da je davao šeri'atski zekat – jer da je nešto od toga učinio pred svojim narodom – usprotivili bi mu se, nije bio u mogućnosti kontrirati im!

Kategorički znamo da nije bio u stanju suditi među njima po Kur'anu, dok je, za razliku od njega, Allah dž.š., Poslaniku s.a.w.s., u Medini, naredio da ehlu-kitabijama sudi po onome što je Allah dž.š., odredio i objavio, upozoravajući ga na opasnost toga da ga kitabije ne dovedu u iskušenje u nečemu što mu je od Allaha dž.š., objavljeno! U pitanju je kazna kamenovanja za oženjenog bludnika, jednako-pravnost kada su u pitanju krvarine bez pravljenja razlike između bogata i siromaha, glava za glavu, oko za oko itd..

Nedžašija nije mogao vladati/suditi po Kur'anu – jer mu takvo što narod ne bi prihvatio, a i često puta čovjek međ' tatarima i muslimanima bude sudija ili vođa/predstavnik, i u sebi nosi pravdu po kojoj želi postupati ali to nije u stanju učiniti zbog toga što postoji neko koji mu takvo što brani – a Allah ne opterećuje nikoga preko mogućnosti njegovih!

Omer b. Abdul-Aziz rhm., je muku vidio i vrijeđan je bio zbog samo jednog dijela pravde koju je uspostavio na Zemlji, gdje se govori da je bio i otrovan zbog toga!

Stoga, Nedžašija, i njemu slični ljudi, su jedni od srećnih u Džennetu, i ako nisu praktikovali i sprovodili islamska obilježja i propise (šera'i'ul-islam), koja nisu ni bili u stanju sprovoditi ih; vladali su se po propisima po kojima su se mogli vladat'!"

Pogledaj:

Medžmu'ul-Fetava, 19/219..
Minhadžus-Sunneh el-Nebevijjeh, 5/112..


Prijevod s arapskog jezika:
Sead ef. Jasavić, prof.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.